Practical Rendering and Computation with Direct3D 11 av Jason Zink, Matt Pettineo, Jack Hoxley
Produktbeskrivelse
Direct3D 11 er en kraftfull plattform med et imponerende spekter av funksjoner, men bruken av spesifikke API-er og deres implementering kan til tider være forvirrende for brukerne. Til tross for at det finnes et omfattende utvalg av teknisk informasjon om hvordan hver API-funksjon skal benyttes, mangler det ofte dokumentasjon som viser hvordan man best kan utnytte disse funksjonalitetene. I boken 'Practical Rendering and Computation with Direct3D 11', skrevet av aktive medlemmer av Direct3D-miljøet, får leserne en grundig innføring i både høyt og lavt nivå for anvendelsen av Direct3D 11. Første del av boken gir en konseptuell introduksjon til Direct3D 11, deriblant en oversikt over rendering- og beregningspipelines, samt hvordan disse relaterer seg til det underliggende maskinvaren. Boken gir også en detaljert gjennomgang av de viktigste komponentene i biblioteket, som omhandler ressurser, pipelinedetaljer og multitrådig rendering. I den andre delen av teksten presenteres praktiske eksempler på hvordan man kan bruke Direct3D 11 effektivt.