«Pragmatics Online» utforsker bruken og forståelsen av språk og kommunikasjon i digitalt medierte sammenhenger. Boken gir en dypere innsikt i hvordan mening formidles på nettet, med særlig fokus på hvordan brukere forhandler om og navigerer i begrensninger og ressurser på sosiale medier og andre online plattformer. Den introduserer sentrale begreper innen studiet av digitale kontekster og online kommunikasjon, og viser hvordan disse kan tolkes fra et pragmatisk perspektiv. Hver kapittel tar for seg et ulikt tema og inkluderer en oversikt over nøkkelundersøkelser, i tillegg til originale pragmatiske analyser av ulike data. Temaene spenner fra deling og likerfunksjoner, til bruk av emoji og følelser, memer og klikkagn. Kate Scott legger vekt på hvordan ideer og emner fra pragmatikken kan anvendes på medierte kontekster, uavhengig av hvilket medie som benyttes. Boken er en uvurderlig guide til pragmatikken bak online diskurs og atferd, spesielt for studenter og forskere innen områdene digital pragmatikk, språk og medier.