Den prisbelønte taleren og forretningskonsulenten Joey Coleman deler sin ekspertise med publikum og selskaper over hele verden om hvordan man kan forvandle en engangskunde til en livslang kunde. Colemans teori om kundelojalitet handler ikke om å fokusere på markedsføring eller å lukke salget; i stedet retter den seg mot de første 100 dagene etter salget og de interaksjonene kunden opplever. I løpet av disse første dagene opplever nye kunder glede, eufori og spenning, men disse følelsene kan raskt bli avløst av frykt, tvil og usikkerhet når kjøpersymptomer setter inn. I løpet av denne kritiske perioden vil mellom 20% og 70% av alle nyervervede kunder slutte å hande med selskapet i løpet av de første 100 dagene fordi de føler seg neglisjert i overgangsfasen som ny kunde. I 'Never Lose a Customer Again' presenterer Coleman en filosofi og en metode for betydelig å øke kundeopplevelsen og dermed bunnlinjen. Han identifiserer åtte distinkte emosjonelle faser som kundene gjennomgår i løpet av de første 100 dagene.