Ernst Haas, fotografen bak Life magasins første helfargefotografiske essay, har satt sitt preg på historien som en tidlig bruker av Kodachrome-film. Den østerrikskfødte kunstneren hadde allerede etablert seg som en dyktig svart-hvitt fotograf før han flyttet til Amerika i 1951. Som medlem av det anerkjente Magnum-byrået forvandlet han sjangeren med sine fargespekkede bilder, som utgjorde det ideelle mediet for å fange opp Amerikas geografiske og kulturelle landskap. Fra ørkenstormer, bensinstasjoner langs Route 66, og neonlysene i Las Vegas, til bølgende prærie, forfalte gårder, småbyparader og byens fortau, inneholder Haas' perfekt kompositerte bilder et distinkt billedspråk preget av poesi, mønster og lys. Samtidig formidler bildene hans en journalistisk synsvinkel, enten emnet er landlig fattigdom, forstadskomfort eller myten om det amerikanske vesten. Denne bemerkelsesverdige boken tilbyr et blikk på Amerika som føles både påfallende fjernt og betryggende kjent.