Pricing and Revenue Optimization av Robert L. Phillips
Produktbeskrivelse
Boken 'Pricing and Revenue Optimization' av Robert L. Phillips gir en grundig innføring i prinsippene, teoriene og anvendelsene av prising og inntektsoptimalisering. Med bakgrunn i suksessen til 'yield management' i den kommersielle flyindustrien, samt nyere metoder som priskutting og dynamisk prising, har bruken av matematisk analyse for å optimalisere prissetting blitt stadig viktigere på tvers av ulike bransjer. Likevel har emnet vært vanskelig tilgjengelig for både studenter og vanlige ledere på grunn av de avanserte matematiske teknikkene som benyttes. Med læringsmetoder som er bevist effektive i MBA-kursene undervist av forfatteren ved Columbia og Stanford Business Schools, presenterer boken de grunnleggende konseptene for prising og inntektsoptimalisering på en måte som er forståelig for MBA-studenter, MS-studenter og avanserte bachelorstudenter. I tillegg vil ledere finne den praktiske tilnærmingen til prising og inntektsoptimalisering uvurderlig. Hver kapittel har blitt oppdatert for å reflektere de nyeste trendene og metodene i feltet.