Skrevet av en ledende forsker innen prising, tilbyr boken "Pricing Strategies" et enkelt, enhetlig system for fastsettelse og forvaltning av priser. De beskrevne prisingprosedyrene er forankret i grunnleggende forskning og er generelt anvendelige på tvers av produkter, situasjoner og tidsepoker. Dette gir studenter en dypere og mer nyttig forståelse av denne essensielle delen ved forretningsdrift. Forfatteren avmystifiserer de matematiske prinsippene som er nødvendige for å ta informerte prisbeslutninger. Med klart og direkte språk forklarer han i detalj hvordan man kan anvende forventet verdi, multippel regresjon, priselastisitet og generalisert dekninganalyse i sentrale prisingoppgaver. Han benytter en beskrivende tilnærming for å forklare matematiske teknikker, slik at formler kan oppfattes som mer detaljerte spesifikasjoner av intuitive ideer. "Pricing Strategies" har blitt brukt i dusinvis av høyskoler og MBA-kurs over hele verden, og nå er den tilgjengelig i en oppdatert andreutgave. Denne reviderte utgaven inkluderer oppdaterte eksempler og oppgaver, samt utvidet dekning av relevante temaer.