I 'Contact: Art and the Pull of Print' presenterer den ledende kunsthistorikeren Jennifer L. Roberts en ny tilnærming for å forstå betydningen og relevansen av grafikk. Printmaking, en kunstform preget av fysisk kontakt, omfatter teknikker som tresnitt, stempling, litografi og silketrykking. Hver trykk er et vitnesbyrd om et kontakthendelse: overføringen av et bilde mellom flater, utført under trykk, etterfulgt av frigjøring. 'Contact' avdekker hvordan de fysiske egenskapene ved grafikk bærer med seg egne poetiske og politiske dimensjoner, og gir et nytt rammeverk for å forstå kunstens intelligens og trykkprosessens fortsatte relevans i dagens samfunn. Den tilsynelatende enkle fysikken bak trykking medfører en rekke metamorfoser som uttrykker mange av de sosiale og konseptuelle spørsmålene som ligger til grunn for moderne og samtidskunst. Gjennom å utforske transformasjoner som reversering, separasjon og interferens, analyserer Roberts disse dynamikkene i verkene til kunstnere som Christiane Baumgartner, David Hammons, Edgar Heap of Birds, Jasper Johns, Corita Kent, Glenn Ligon og Julie.