I 'Love in the Time of Self-Publishing' undersøker Christine Larson hvordan romantikkforfattere har skapt et unikt fellesskap innenfor en usikker økonomisk virkelighet. Boken trekker på en 40-årig historie av 'Romancelandia', et omfattende nettverk av forfattere, lesere, redaktører og støttespillere, som har vokst frem gjennom gjensidig støtte og åpenhet. Den gir et innblikk i hvordan amerikanske romantikkforfattere, tidligere ansett som litterære utstøtte, har blitt blant de mest nyskapende og suksessrike skaperne i den digitale utgivelsesverdenen. Boken belyser også en ny bølge av aktivisme på sosiale medier som har avdekket den historiske ekskluderingen av forfattere av farge og LGBTQ+-forfattere i Romancelandia, og tvinger frem et etterlengtet kulturelt oppgjør. Ved å kombinere den største kjente undersøkelsen av et litterært sjanger med intervjuer, gir Larson leserne verdifulle innsikter i fellesskapets utvikling og betydningen av solidaritet i dagens kreative arbeidsmarked.