I boken "Metrics at Work" utforsker Angèle Christin de markante ulikhetene mellom hvordan amerikanske og franske nettaviser reagerer på publikumets analyseverktøy, og hvilke konsekvenser dette har for nyhetsformidlingen i fremtiden. Overgangen til digitale medier har gitt journalister muligheten til å forstå hva publikum faktisk ønsker, takket være algoritmisk teknologi som analyserer netttrafikk og brukeratferd. Har denne utviklingen av publikumsmålinger forandret journalistenes arbeidsmåter og profesjonelle identiteter? Gjennom fire års feltarbeid i nettredaksjoner i både USA og Frankrike, kombinert med mer enn hundre intervjuer med journalister, avdekker Christin likheter mellom de ulike mediegruppene—fra redaksjonelle mål og teknologiske verktøy til kontormøblene. Samtidig avdekker hun betydelige og til tider paradoxale forskjeller i hvordan amerikanske og franske journalister forholder seg til publikumsdata. Denne boken gir en viktig innsikt i fremtidens journalistikk og de utfordringene som følger med den digitale transformasjonen.