I «The Art of Asking Questions» tar Mr. Payne for seg hvordan dårlig utformede spørsmål kan føre til betydelige feilmarginer i undersøkelser, langt større enn de statistiske feilene som ofte blir prioritet. Gjennom sin skarpe kritikk av spørsmålsformulering, avdekker han mye om språkets og ords natur, samt om publikum som må besvare spørsmålene fra meningsmålerne. Denne boken er en uvurderlig ressurs for alle som jobber med offentlig meningsmåling, folketelling, annonseutforming eller enhver form for undersøkelser. Det gir verktøyene som trengs for å oppnå mer pålitelige resultater. Opprinnelig utgitt i 1951, gjenutgis denne boken av Princeton Legacy Library ved hjelp av moderne print-on-demand teknologi. Dette gjør tidligere utilgjengelige bøker fra Princeton University Press' betydelige samling tilgjengelige på nytt. Utgavene bevarer de originale tekstene til disse viktige verkene, samtidig som de tilbys i holdbare papir- og hardcoverutgaver. Princeton Legacy Library har som mål å øke tilgangen til den rike akademiske arven som finnes i deres katalog.