The Global Rules of Art tilbyr en banebrytende analyse av den historiske utviklingen av et globalt felt innen samtidskunst, og ser nærmere på de ulike måtene kunstnere får verdsatt sitt arbeid på verdensbasis. Før 1980-årene var den postkrigs messestandard for 'internasjonal' samtidskunst dominert av kunstnere fra Nord-Amerika og Vest-Europa, mens kulturpersonligheter fra andre deler av verden ofte ble skubbet ut i margen. I denne boken utforsker Buchholz hvordan denne diskriminerende situasjonen har endret seg de senere årene. Gjennom omfattende kilder – som objektive indikatorer fra mer enn hundre land, flere institusjonelle historier og diskurser, samt omfattende feltarbeid og intervjuer med kunstnere, kritikere, kuratorer, gallerister og auksjonshusrepresentanter – undersøker hun fremveksten av et verdensomspennende kunstfelt hvis logikk i økende grad har blitt definert i globale termer. Med en dyktig blanding av omfattende historiske analyser og opplysende casestudier, baner The Global Rules of Art vei for ny forståelse av hvordan kunstverdenen fungerer i dag.