«The Influencer Industry» av Emily Hund gir en kritisk analyse av hvordan sosiale medieinfluensere har fått en betydelig rolle i det globale kulturlandskapet. Før Instagram-liker, Twitter-hashtagger og TikTok-trender ble hverdag, eksisterte det bloggere som utstrålte en lidenskap og autentisitet som tradisjonelle medier ofte manglet. Denne boken utforsker hvordan tidlige digitale skapere, som slet med å finne arbeid under den store økonomiske nedgangen, bidro til opprettelsen av en milliardindustri som har forandret måten vi opplever informasjon og relaterer til hverandre. Gjennom et omfattende antall dybdeintervjuer med fremtredende sosiale medieinfluensere, merkevareledere, markedsførere, talentledere, trendprognosere og andre, avslører Hund hvordan disse tidlige aktørene konsentrerte seg om å skape og kommersialisere sine digitale personlige merkevarer. Dette ble en måte å ta kontroll over sine profesjonelle skjebner i en tid preget av økonomisk usikkerhet. Gjennom tidene har disse aktivitetene utviklet seg til en industri med en innvirkning som strekker seg langt utover hva noen kunne ha drømt om.