Hva betyr egentlig noe? Både i arbeidslivet og andre aspekter av livet er det ofte uklart hvilke kriterier vi blir vurdert etter, eller hvordan vår verdi fastsettes. Dette kan føre til forvirring og usikkerhet. Mange organisasjoner bruker derfor omfattende ressurser på å begrense og klargjøre hvilke logikker som benyttes for å evaluere verdier. Men som David Stark fremfører, ville det ofte være mer fordelaktig for virksomheter, spesielt i situasjoner med endring, å tillate flere logikker for verdsetting og ikke nødvendigvis avvise usikkerhet. I mange tilfeller er det faktisk uunngåelig å ha flere ordener for verdi, så det er viktig at organisasjoner og firmaer lærer seg å utnytte fordelene ved dette 'heterarkiet' i stedet for å prøve å eliminere det. Stark underbygger denne påstanden gjennom etnografiske casestudier av tre selskaper som har forsøkt å håndtere hurtige endringer: et verktøyproduksjonsfirma i sentral- og etterkommunistiske Ungarn, en ny mediestartup i New York under og etter kollapsen av dot-com-boblen, samt en investeringsbank på Wall Street med sitt handelsrom.