PRINCETON UNIVERSITY PRESS

Why Americans Hate the Media and How it Matters

Why Americans Hate the Media and How it Matters

Produktbeskrivelse

På 1970-tallet var nyhetsmedia en av de mest respekterte institusjonene i USA, men fra 1990-tallet og fremover har tilliten til pressen nærmest forsvunnet. Hva er årsaken til denne dramatiske nedgangen i tilliten over de siste 40 årene? Hvordan har denne endringen påvirket den politiske atferden blant befolkningen? I boken "Why Americans Hate the Media and How it Matters" undersøker Jonathan Ladd den synkende tilliten til institusjonell nyhetsformidling i lys av det amerikanske politiske systemet. Han analyserer hvordan denne mangelen på tillit har forandret måtene folk tilegner seg politisk informasjon og former sine valgpreferanser. Ladd argumenterer for at konkurransen innen amerikansk partipolitikk og mediebransjen var historisk lav på 1950- og 60-tallet, samt tidlig på 70-tallet. Etter hvert som konkurransen økte i begge områder, vokste den offentlige mistilliten til institusjonelle medier. Dette førte til at folk begynte å motsette seg mainstream-media sin formidling av politikk og i stedet søkte seg til alternative partisanske mediekilder. Som et resultat av dette har den offentlige oppfatningen og stemmegivningen blitt vesentlig påvirket.

Prishistorikk

Lavest
433 KR
Høyest
451 KR
Gjennomsnitt
442 KR
Median
442 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke PRINCETON UNIVERSITY PRESS
Navn Why Americans Hate the Media and How it Matters
GTIN/EAN/ISBN 9780691147864
Kategorier Bøker