Procedural Storytelling in Game Design

Procedural Storytelling in Game Design

Produktbeskrivelse

Denne redigerte samlingen av kapitler omhandler den stadig utviklende disiplinen procedural storytelling innen videospill. Spill er et interaktivt medium, og dette samspillet mellom forfatter, spiller og maskin åpner for nye og spennende måter å skape og fortelle historier på. I hvert essay demonstrerer utøvere av denne kunstformen hvordan tradisjonelle fortellingsverktøy som karakterisering, verdenskaping, tema, fremdrift og atmosfære kan tilpasses for å oppnå ønsket effekt, med spesifikke eksempler fra deres egne spill. Leseren vil lære å konstruere narrativesystemer, skrive prosessuell dialog og utvikle fengslende karakterer med unike personligheter og bakhistorier. Nøkkelfunksjoner inkluderer en introduksjon til forskjellene mellom statisk/tradisjonell spilldesign og prosessuell spilldesign, samt demonstrasjoner av hvordan man kan løse eller unngå vanlige problemer knyttet til prosessuell spilldesign på en konkret måte. Boken er verdens beste guide for hvordan man kan begynne å tenke på prosessuell design.

Prishistorikk

Lavest
608 KR
Høyest
669 KR
Gjennomsnitt
630 KR
Median
621 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Procedural Storytelling in Game Design
GTIN/EAN/ISBN 9781138595309
Kategorier Bøker