Co-opetition presenterer en ny tankegang som kombinerer konkurranse med samarbeid. Dette er den første boken som tilpasser spillteori til behovene til CEOer, ledere og entreprenører. Sammenlignet med spill som sjakk eller poker, skiller forretningslivet seg ut ved at folk har friheten til å endre reglene, spillerne, grensene og til og med selve spillet. Kjernen i forretningsmessig suksess handler om å sørge for at du er med i det riktige spillet. Det å aktivt forme hvilket spill du deltar i, og hvordan du spiller det, er fundamentet i den innovative forretningsstrategien som presenteres i Co-opetition. Barry Nalebuff og Adam Brandenburger, professorer ved Yale og Harvard, er pionerer innen anvendelsen av spillteori i bedriftsstrategi. De har utviklet en praksisorientert modell for å hjelpe deg med å bryte ut av tradisjonelle vinn-tap eller tap-tap situasjoner. Dosenvis av selskaper – inkludert Intel, Nintendo, American Express og Nutrasweet – har implementert strategiene fra co-opetition for å transformere sitt spill.