Effektiviteten av en godt utformet strategi som blir godt implementert, er avgjørende for en bedrifts fremtidige suksess eller fiasko. Historien er full av strategiske avgjørelser, både store og små, som har vært dårlig gjennomtenkt, dårlig organisert, og konsekvent katastrofale. Denne oppdaterte guiden gir en omfattende oversikt over hele prosessen for strategiske beslutninger - fra visjon, prognoser og ressursallokering, til implementering og innovasjon. Strategi handler om å forstå hvor man står nå, hvilken retning man skal ta, og hvordan man skal komme dit. Det er ikke rom for timidity eller forvirring. Selv om administrerende direktør og styret bestemmer selskapets overordnede retning, er det ledere på alle nivåer av organisasjonen som bestemmer hvordan visjonen kan omsettes til handling. Kort sagt, alle er involvert i strategiarbeidet. Men det å få det riktig medfører vanskelige valg: Hvilke kunder skal man rette seg mot, hvilke produkter skal tilbys, og den beste måten å holde kostnadene lave samtidig som man opprettholder høy servicekvalitet. I tillegg vil stadig skiftende forretningsforhold uværgelig bringe nye utfordringer.