Innovasjon er livsnerven i enhver virksomhet – drivkraften som holder en organisasjon i gang i et krevende marked. Men innovasjon er av natur utfordrende å planlegge for, måle og veilede. I boken 'The Ten Faces of Innovation' gir Tom Kelley en innsikt i hvordan man kan mestre denne komplekse prosessen. Kelley, kjent for sin bestselger 'The Art of Innovation', deler de strategiene som hans anerkjente designfirma IDEO benytter for å fremme originalt tankegods og overvinne motstand fra dem som hemmer kreativitet. For Kelley handler innovasjon om enkeltpersoner og team. Han identifiserer ti sentrale roller utviklet av IDEO, som alle kan adopteres for å fremme innovasjon i ulike situasjoner. Fra 'antropologen' og 'hinderløperen' til 'opplevelsesarkitekten' og 'krysspollinatoren', disse rollene blir illustrert med virkelige eksempler fra næringslivet og vil hjelpe deg med å omforme arbeidsmetodene dine, samtidig som du viser andre hvordan de kan gjøre det samme. Resultatet er en strålende og anvendelig guide til å fremme kreativitet og skape en kultur for innovasjon i ethvert arbeidsmiljø.