The Unpublished David Ogilvy er en enestående samling av David Ogilvys karriererelaterte kommunikasjoner, som ble samlet av hans trofaste familie og kolleger som en gave til hans 75-årsdag. Denne boken inkluderer et rikt utvalg av memoarer, brev, taler, notater og intervjuer fra en av reklamens mest ikoniske skikkelser, kjent som 'reklamens far' og grunnleggeren av Ogilvy & Mather. Mer enn 25 år etter sin første utgivelse, rommer denne boken fortsatt en vitalitet og friskhet som har tiltrukket seg lesere utover den kretsen av venner og kolleger den opprinnelig var ment for. Som en av redaktørene uttrykte det, har bokens suksess kommet av at Ogilvy ofte tok standpunkt i viktige saker lenge før andre. Hva han formidler, gjør han med en enestående klarhet, og mye av innholdet har aldri tidligere vært tilgjengelig i trykk. Boken inneholder også 'The Theory and Practice of Selling the AGA Cooker', som Fortune magazine har omtalt som 'den beste salgsinstruksjonsmanualen som noensinne er skrevet', samt et intervju der han deler avsløringer som selv hans nærmeste medarbeidere fikk høre for første gang. The Unpublished David Ogilvy er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forstå essensen av vellykket markedsføring og kommunikasjon.