Programming Your GPU with OpenMP av Tom Deakin, Timothy G. Mattson
Produktbeskrivelse
Denne viktige guiden gir en omfattende innføring i hvordan man skriver portable og parallelle programmer for grafikkprosesseringsenheter (GPUer) ved hjelp av OpenMP-programmeringsmodellen. Dagens datamaskiner er komplekse systemer med flere arkitekturer, som inkluderer flere kjerner i et delt adresserom, grafikkprosessorer og spesialiserte akseleratorer. For å utnytte kapasiteten til disse systemene, er det avgjørende at programmene får tilgang til alle de ulike prosessorene. I 'Programming Your GPU with OpenMP' veileder Tom Deakin og Timothy Mattson både nybegynnere og erfarne utviklere i bruken av OpenMP for programmering av GPUer, ved kun å anvende et fåtall direktiver og kjøretidsfunksjoner. Programmerere kan deretter gå videre for å maksimere ytelsen ved å bruke både CPUer og GPUer i parallell, som representerer ekte heterogen programmering. Siden OpenMP er en portabel API, vil programmene kunne kjøre på nesten hvilket som helst system. Boken deler også beste praksis for å skrive ytelsesportable programmer, med de mest oppdaterte APIene for programmering av GPUer med OpenMP, samt konsepter som er overførbare til andre systemer.