Propaganda & Persuasion av Garth S. Jowett, Victoria O'Donnell
Produktbeskrivelse
I takt med de betydelige endringene i hvordan propaganda brukes i dagens samfunn, særlig gjennom sosiale medier, tilbyr denne oppdaterte sjette utgaven en systematisk introduksjon til den stadig mer komplekse verden av propaganda. Forfatterne betrakter propaganda som en form for kommunikasjon og gir leserne innsikt i informasjon og overtalelse, slik at de kan forstå egenskapene ved propaganda samt hvordan den fungerer som en kommunikasjonsprosess. Boken presenterer tankevekkende case-studier og fascinerende eksempler på bruken av propaganda fra antikken og frem til dagens samfunn. "Propaganda & Persuasion" tilbyr en original modell som hjelper studenter med å analysere forekomstene av propaganda og overtalelse de møter i hverdagen. I denne oppdaterte sjette utgaven finner man også ny dekning av sosiale mediers rolle som formidlere av propaganda, som gir leserne et moderne perspektiv. Bokas fire case-studier er blitt oppdatert og styrket for å vise deres relevans både for tidligere og moderne kultur.