Boken "Forestillingsevnen hos børn og unge med autisme" utforsker et viktig aspekt ved kommunikasjon og sosial interaksjon blant barn og unge med autisme. I denne boken avdekkes hvordan mangelfull forestillingsevne kan påvirke deres evne til å navigere i sosiale situasjoner og deres begrensede handlingsalternativer. Boken beskriver to kjennetegn ved denne gruppen: en utfordring med å delta i sosiale sammenhenger og et behov for forutsigbarhet og struktur. Dette er sentrale elementer i autisme-diagnosen, som ofte kan knyttes til deres unike neurologiske og neuropsykologiske profil. Den gir en lettfattelig innføring i teoretiske begreper og fremhever de praktiske konsekvensene av disse utfordringene. "Forestillingsevnen hos børn og unge med autisme" henvender seg til et bredt publikum av voksne, inkludert foreldre, familiemedlemmer, pedagoger, lærere, samt fysio- og ergoterapeuter, som alle daglig omgås barn og unge med autisme i alderen 4-17 år. Boken er et viktig verktøy for å fremme forståelse og bedre tilrettelegging for denne gruppen.