Psykologisk Forlag

Paradokser i værdiskabelse

Paradokser i værdiskabelse

Produktbeskrivelse

Boken "Paradokser i værdiskabelse" tilbyr en teoretisk ramme som gir ledere muligheten til å oppnå en dypere og mer nyansert forståelse av verdiskaping. Denne tilnærmingen er basert på teorien om konkurrerende verdier (The Competing Values Framework eller CVL), som har blitt anerkjent som en av de 40 mest betydningsfulle teoriene innenfor næringslivet gjennom tidene. Boken illustrerer hvordan ledere kan avdekke uforløst potensial i spenningene som eksisterer innen organisasjonslivet. Kjernen i teorien om konkurrerende verdier er at verdiskaping skjer når en organisasjon utvikler kompetanser innen fire konkurrerende prinsipper: kontroll, konkurranse, skapelse og samarbeid. Hovedideen er at denne teorien kan guide ledere mot en både-og-tenkning, der de fokuserer på integrering av motstridende verdier. Gjennom denne prosessen kombineres tilsynelatende motstridende prioriteringer, noe som fører til utviklingen av reell verdi. Denne danske utgaven av den klassiske boken til Cameron, Quinn, DeGraff og Thakor, inneholder en omfattende gjennomgang av disse temaene og gir verdifulle, praktiske innsikter for ledere som ønsker å forbedre verdiskapingen i sine organisasjoner.

Prishistorikk

Lavest
360 KR
Høyest
375 KR
Gjennomsnitt
367 KR
Median
367 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Psykologisk Forlag
Navn Paradokser i værdiskabelse
GTIN/EAN/ISBN 9788771581058
Kategorier Bøker