How to Win an Information War: The Propagandist Who Outwitted Hitler
Produktbeskrivelse
I denne nyskapende biografien utforsker en av våre ledende eksperter på desinformasjon, Sefton Delmer, de utfordrende spørsmålene rundt informasjonskrigføring: Hva skjer når sannhet ikke kan brukes mot løgn? Kan man virkelig vinne en propagandakrig? Sommeren 1941 var Hitler i kontroll over Europa fra Atlanterhavet til Svartehavet, mens Storbritannia var i en vanskelig posisjon for å motvirke hans mektige propagandamaskineri. Hitler proklamerte seire og stemplet sine motstandere som løgnere og manipulatorer gjennom sine hyppige radiotaler, som ble sendt ut via høyttalere og inn i folks hjem. Britiske påstander om at Hitler var farlig hadde liten effekt mot bølgene av desinformasjon som omslo kontinentet. Men så dukket det opp en stemme kalt Der Chef, en tysker som utfordret nazistisk doktrine. Han hadde tilgang til høyere tyske militærhemmeligheter og talte om intern opprør. Lytterne hans inkluderte både tyske soldater og borgere, samt politikere i Washington DC som diskuterte å gå inn i krigen. Dette gjør Delmers historie til en fascinerende studie av propagandateknikker og deres rolle i et av de mest kritiske øyeblikkene i moderne historie.