I «Narconomics: How to Run a Drug Cartel» tar Tom Wainwright leserne med på en uvanlig reise gjennom den komplekse og brutale verdenen av narkotikahandel. Ved å navigere gjennom kokainfelt i Andesfjellene, fengsler i Mellom-Amerika, cannabisbutikker i Colorado, og de mørke hjørnene av nettet, presenterer han en grundig og engasjerende analyse av mens den illegale narkotikabransjen blomstrer med en verdi på svimlende 300 milliarder dollar. Wainwright avdekker hvordan en ny kartellboss kan oppnå suksess og overleve i denne røffe bransjen - tilnærmingen kan vise seg å være overraskende like den som benyttes av vellykkede selskaper som Walmart, McDonald's og Coca-Cola. Boken gir en fargerik og innovativ innsikt i et av verdens mest intrikate og brutale industrier, samtidig som den belyser de 250 millioner kundene som bidrar til denne økonomiske aktiviteten. Tom Wainwright fungerer som en fryktløs guide, som gir oss en ny forståelse for strategiene som ligger bak narkotikahandelen, og hvordan karteller tilegner seg kunnskap fra de beste for å overleve i et konkurransedyktig miljø.