Publishing Business in Eighteenth-Century England av Prof James Raven

Publishing Business in Eighteenth-Century England av Prof James Raven

Produktbeskrivelse

I dette banebrytende verket, "Publishing Business in Eighteenth-Century England", undersøker Prof. James Raven hvordan trykking og publisering stimulerte en betydelig forretningsrevolusjon i England på 1700-tallet. Boken tar for seg det faktum at mange flere mennesker kom i kontakt med aviser, forretningspublikasjoner og jobbingstrykk enn de praktfulle bøkene fra opplysningstiden. Gjennom grundig analyse av business pressens bidrag og publikasjonens rolle, avdekker Raven hvordan trykking har vært en kritisk driver av landets økonomiske transformasjon. Den glemte innflytelsen av ikke-boktrykk får endelig den oppmerksomheten den fortjener. Et bredt spekter av jobbingstrykk støttet handel og finans, mens en rekke praktiske guider og kortvarige pamfletter om handel og investering ble mye lest – i stor grad mer enn de bøkene som ofte forbindes med grunnlagene for moderne politisk økonomi. Et sentralt skifte i bokhandelen, tydelig fra slutten av 1600-tallet, var økningen avskiltingen mellom trykkere og bokhandlere/publiserere. Vi ser overgangen fra dyktige håndverkere til bokhandlere med finansielle interesser som kanskje ikke hadde tidligere erfaring fra trykkeriet, men som så salg av publikasjoner som en annen form for vare. Prof. Ravens verk gir en ny forståelse av betydningen av trykking i formingen av det moderne England.

Prishistorikk

Lavest
345 KR
Høyest
360 KR
Gjennomsnitt
352 KR
Median
352 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Publishing Business in Eighteenth-Century England av Prof James Raven
GTIN/EAN/ISBN 9781843839101
Kategorier Bøker