Quantifying the User Experience av Jeff (Usability Metrics and Statistical Analyst Measuring Usability LLC CO USA) Sauro, James R (Senior Human Factor
Produktbeskrivelse
Quantifying the User Experience: Practical Statistics for User Research, Second Edition, er en uvurderlig ressurs for både praktikere og forskere som ønsker å kvantifisere, kvalifisere og rettferdiggjøre sine data med trygghet. Boken fungerer som en praktisk veiledning i hvordan man kan anvende statistikk for å løse vanlige kvantitative utfordringer som oppstår i brukerundersøkelser. Den tar opp hyppige spørsmål som brukergruppene står overfor, eksempelvis: Er det nåværende produktet mer brukervennlig enn konkurrentene? Kan vi være sikre på at minst 70% av brukerne klarer å fullføre oppgaven på sitt første forsøk? Hvor lang tid vil det ta for brukerne å kjøpe produkter på nettet? Boken gir et solid fundament for statistiske teorier og de beste praksisene som er nødvendige for å anvende dem. Forfatterne bygger på flere tiår med statistisk litteratur innen menneskelige faktorer, industriteknikk og psykologi, samt deres egen publiserte forskning. De presenterer både konkrete løsninger, inkludert Excel-formler og lenker til egne nettregnere, i tillegg til en engasjerende diskusjon om emnet.