Boken 'Identity Designed' er en uvurderlig ressurs for designstudenter, uavhengige designere og entreprenører som ønsker å utvide sin forståelse av effektiv design innen næringslivet. Denne definitive guiden til visuell merkevarebygging, skrevet av den bestselgende forfatteren og anerkjente designeren David Airey, systematiserer prosessen og fordelene ved design av merkevareidentitet. I boken presenteres en betydelig samling av høy-kaliber prosjekter fra noen av verdens mest talentfulle designstudioer. Leserene vil få innsikt i merkevarens historie og betydning, samt en moderne vurdering av beste praksis. Boken understreker at det alltid finnes flere måter å overgå kundens forventninger på. Videre vil du lære forskjellige metoder for å gjennomføre forskning, definere strategier, generere ideer, utvikle kontaktpunkter, implementere stilveiledninger og sikre fremtiden for designene dine. Hver identitetsstudie etterfølges av en oppsummering av viktige punkter. Prosjektene i boken inkluderer arbeider fra kjente studioer som Lantern, Base, Pharus, OCD, Rice Creative, Foreign Policy, og Underline.