Boken "Information Design Workbook, Revised and Updated" av Kim Baer tar et metodisk og omfattende blikk på de grunnleggende prinsippene for effektiv og innovativ informasjonsdesign. Med en rekke nye casestudier som viser de nyeste tilnærmingene, vil du lære om historien, teorien, kritikken, teknologien og mediene som omgir informasjonsdesign. Boken gir også innsikt i prosessene, metodene og praksisen involvert i skapelsen av visuelt engasjerende og meningsfulle grafikker. Den innleder med en kort historisk oversikt, etterfulgt av en grundig oppdeling av disiplinen, noe som gir deg en dyp forståelse av kompleksiteten i å utforme informasjonsdesign for å forbedre kommunikasjonen både funksjonelt og estetisk. Du vil lære om alle aspekter av oppdagelsesprosessen, inkludert hvordan du kan arbeide innenfor kundens forretningsstruktur, lage tidslinjer for prosjektet, identifisere og prioritere mulige målgrupper, utforme en kreativ brief, samt utforske personas (brukerprofiler) og scenarier. Deretter vil du få innblikk i beste praksis og praktiske tips som vil berike din tilnærming til informasjonsdesign.