Quarto Publishing Group USA Inc

Universal Principles of Typography

Universal Principles of Typography

Produktbeskrivelse

Boken «Universal Principles of Typography» av Elliot Jay Stocks dykker ned i 100 essensielle konsepter, teorier og retningslinjer som er avgjørende for valg av og bruk av typografi. Vi kommuniserer med tekst hver eneste dag, men hva innebærer det egentlig å forstå typografi – å bruke det med klar hensikt og målrettethet? Typografiens kunst og vitenskap handler om subtile justeringer av linjelengder, harmoniske kombinasjoner av vekter og stiler, veloverveide skrifttypeparinger med et rikt sett av alternative tegn, samt spennende teknologiske fremskritt i lys av realitetene ved skriftlisensiering. Designere har mange muligheter for å optimalisere hvordan tekst leses og påvirke hvordan budskapet oppfattes. Allikevel miskommuniserer mange designere uten å være klar over det. Boken er rikt illustrert og lett å navigere, og «Universal Principles of Typography» kombinerer klare forklaringer av hvert prinsipp med visuelle eksempler fra praksis. Ved å vurdere disse konseptene og eksemplene kan du lære å ta mer informerte og til syvende og sist bedre beslutninger innen typografi. Den bygger på velprøvde metoder for å gi leseren en solid forståelse av typografiens betydning.

Prishistorikk

Lavest
399 KR
Høyest
443 KR
Gjennomsnitt
428 KR
Median
434 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Quarto Publishing Group USA Inc
Navn Universal Principles of Typography
GTIN/EAN/ISBN 9780760383384
Kategorier Bøker