Denne boka gir en strålende utforskning av Radioheads banebrytende album, og ser på albumets plass i karrieren til 'Verdens Beste Band' med ti års perspektiv. 'Kid A' hadde knapt en sjanse i utgangspunktet. Bandet sto overfor den krevende oppgaven med å følge opp det nærmest universelt hyllede albumet 'OK Computer', og i tillegg hadde ikke 'Kid A' et offisielt singel eller video. At bandet i stor grad forlot rock-pop konvensjoner til fordel for en lyd som spenner over glitch, frijazz, moderne komposisjon og krautrock, gjorde ikke situasjonen enklere. I stedet for å bare bekrefte 'Kid A's' kanoniske status, plasserer Marvin Lin albumet i gjennomføringen av tid, og undersøker det fra forskjellige filosofiske og kulturelle perspektiver på tid for å belyse dets politiske og sosiale betydning. Hvorfor bør vi bry oss om hvordan tid uttrykkes gjennom estetiske komponenter som repetisjon, sampling og hybridisering? På hvilke måter subverterer albumet vår forståelse av tid med sanger som 'Treefingers'? Hvordan forsøker det å transcenderes?