Denne informativt illustrerte guiden til forretningsprinsipper er skrevet av en professor, entreprenør, konsulent, bedriftsleder og utdannet ved Harvard Business School. For å lykkes i næringslivet – og i business school – er det nødvendig med en bred kunnskapsbase samt evnen til å omsette kunnskapen i handling. Denne tilgjengelige boken gir en grundig innføring i de prinsippene som er mest avgjørende for studiet og utøvelsen av forretning, fra bedriftsorganisering til opprettholdelse av kundetilfredshet. Lærdommene inkluderer: - Nøkkelkomponenter i organisasjonens filosofi, struktur, kultur og atferd - Strategier for å vekse en bedrift i nye og eksisterende markeder - Hvorfor raskt voksende selskaper ofte mangler kontanter - Hvordan håndtere og tolke data ved beslutningstaking - Hvordan lede et møte på en mest effektiv måte - Hvordan sosialt og miljømessig ansvar kan være gunstig for forretningen. "101 Ting jeg lærte i business school" vil appellere til studenter som søker å få fotfeste i et krevende pensum, samt til selvlaget entreprenører som ønsker å forbedre sine faglige ferdigheter.