Boken 'The Art of the Long View' av Peter Schwartz utforsker hvordan våre håp, frykt, tro og drømmer i stor grad påverker vår evne til å planlegge for fremtiden, både som profesjonelle planleggere og enkeltindivider. I motsetning til de konkrete aspektene ved livet, som økonomiske tall, er det ofte de abstrakte elementene som former våre fremtidsvisjoner. Schwartz introduserer leseren for det 'scenariske' tilnærmingen, et metodikk som gir verktøyene nødvendig for å utvikle en strategisk visjon i forretningsverdenen. Den nye utgaven av boken har blitt gjort tilgjengelig i paperback med en helt ny brukerhåndbok. Schwartz deler innsiktene fra sine scenarioøvelser, som han har utført sammen med ledende institusjoner og selskaper verden over, inkludert Det hvite hus, EPA, BellSouth, PG&E og den Internasjonale børsen. Denne boka er et uvurderlig verktøy for alle som ønsker å forstå og navigere fremtidens usikkerhet gjennom kraften av visjonære historier.