I hver kommunikasjon du foretar, er det et mål om å oppnå noe, endre noe eller få noen til å handle. Du prøver alltid å formidle et poeng. Men for å kunne gjøre dette, må du først ha et klart poeng. Den overraskende sannheten er at svært få kommunikatører har en tydelig forståelse av hva et poeng egentlig er, noe som gjør deres budskap ineffektivt. Ekspert innen kommunikasjon, Joel Schwartzberg, definerer et poeng som mer enn bare et emne, en tanke eller et tema; det er en prinsipp som har verdi. Det er en påstand du kan fremlegge, argumentere for, illustrere og bevise. I denne kortfattede og praktiske boken lærer du hvordan du identifiserer ditt poeng, styrker det, holder deg til det, og formidler det effektivt. Enten du ønsker å forbedre innflytelsen din i taler, møter, presentasjoner, e-post eller andre kommunikasjonssituasjoner, vil Schwartzbergs nyskapende tilnærming hjelpe deg med å gå fra å bare dele en tanke til å skape reell endring. Hva ville du helst oppnå?