I "Reading Practice" av Melissa Reynolds utforskes hvordan lesere og deres reaksjoner på tekster har formet kunnskapsøkonomien som påvirket medisin og vitenskap i tidlig moderne England. Boken gir en fascinerende innsikt i hvordan vanlige mennesker fikk en ny forståelse for læring gjennom lett tilgjengelige skrifter og trykte bøker, inkludert almanakker, samlinger av medisinske oppskrifter og urtelitteratur. Fra slutten av det 15. århundre til slutten av det 16. århundre var disse bøkene essensielle for engelskmenn som ønsket å ta vare på sin helse og forstå sin plass i universet. Tidligere hadde slike verker vært forbeholdt dem som kunne lese latin, men fra cirka 1400 ble medisinske og vitenskapelige tekster tilgjengelige på mellomengelsk, og det ble lettere å skaffe manuskripter. Disse manuskriptene inviterte leserne inn i en gammel og lærdomsfull samtale, hvor Hippokrates og Galen ikke lenger var fjerne autoriteter, men pålitelige veiledere som ga råd til sine lesere.