Real Games av Mia (Concordia University) Consalvo, Christopher A. (Associate Professor Seattle University) Paul
Produktbeskrivelse
I "Real Games" utforsker Mia Consalvo og Christopher A. Paul hvordan språket vi bruker for å diskutere spill, som hva som anses som ekte eller uekte, påvirker hvilke spill som utvikles og hvem som får delta i spillopplevelsen. I videospilkritikk er kanskje den alvorligste kritikken man kan motta: 'Det er ikke et ekte spill!' Utsagn som 'Det er ikke et ekte spill, det er på Facebook!' eller 'Det er ikke et ekte spill, det er en gåsimulator!' fremhever hvordan oppfatninger av hva som kvalifiserer som et ekte spill kan variere. Forfatterne undersøker hvordan disse vurderingene av hva som definerer et spill som ekte, er i konstant utvikling. I boken tar de for seg tre hovedområder som ofte anses å være avgjørende for et spills legitimitet: utviklerens bakgrunn, innholdet i selve spillet, og betalingsstrukturen til spillet. De avdekker blant annet at selv velrenommerte utviklere kan møte skepsis hvis spillene deres lanseres på plattformer som anses som tvilsomme. Gjennom en grundig analyse av disse aspektene gir Consalvo og Paul et blikk inn i spillverdenens dynamikk, og hvordan slike debatter påvirker fremtiden for både spilldesign og spillfellesskapet.