Boken "Reformideer i norsk skole" utforsker hva som ligger bak de mange reformforslagene som preger organisering, ledelse og styring av skoler i Norge. Den tar for seg ikke bare strukturer, men også den pedagogiske kjernevirksomheten og hvordan denne bør fremstå i dagens samfunn. I en tid hvor en rekke samfunnsområder og organisasjoner står overfor høy reformaktivitet, undersøker boken fire sentrale spørsmål: Hvor stammer reformideene fra? Hva dreier de seg om? Hvordan sprer og sirkulerer ideene i utdanningssektoren? Og hvilke konsekvenser oppstår når disse ideene prøver å finne veien inn i skolens hverdag? "Reformideer i norsk skole" henvender seg til forskere, studenter og praktikere som ønsker en dypere forståelse av reformer innen det norske utdanningssystemet. Boken vil også vekke interesse hos alle som ønsker å fordype seg i teorier rundt og eksempler på reformideer og aktivitet på dette området. Den er en nyttig kilde for både akademisk og praktisk innsikt.