Relationship Marketing in the Digital Age av Robert Palmatier, Lena Steinhoff
Produktbeskrivelse
Begrepet relasjonsmarkedsføring har vært gjenstand for diskusjon blant markedsføringsforskere og ledere siden tidlig på 1980-tallet. I dag opplever relasjonsmarkedsføring imidlertid en ny oppblomstring i stedet for å nå sitt modne stadie. Dette skyldes en rekke trender som påvirker den globale forretningsverden, inkludert overgangen til tjenestebaserte økonomier, raskere produktkommodifisering, intens konkurranse på verdensbasis, vekst i fremvoksende markeder, aldrende befolkninger, metning av reklame og ikke minst den digitale tidsalderen. Gode kundebeziehungen er viktigere enn noen gang for selskapers strategi og ytelse. "Relationship Marketing in the Digital Age" gir en omfattende oversikt over den nyeste utviklingen innen relasjonsmarkedsføring, og tilbyr verdifulle innsikter til både markedsføringsforskere og praktikere. Boken er delt opp i syv kapitler, fordelt på to hoveddeler som omhandler forståelse (Del I) og effektiv anvendelse (Del II) av relasjonsmarkedsføring, med innledning og avslutning. Leserne får kunnskap om både teorier og praktiske anvendelser, som er essensielt for å navigere dagens komplekse marked.