For å kunne bidra meningsfylt og drive innovasjon, må designere først lære å stille de riktige spørsmålene som gjør dem i stand til å identifisere hva som egentlig er problemene. De må også lære hvordan de gjennomfører forskning for å løse disse utfordringene. 'Research for Designers' fungerer som en veiledning til denne nye, evidensbaserte kreative prosessen. Denne banebrytende og bestselgende boken av Gjoko Muratovski er unik i sin evne til å knytte sammen akademia og industri, samt forskning og praksis. Boken utvider også forståelsen av hva design er, og hva det kan bli i det 21. århundre. I denne oppdaterte tredje utgaven finner du: - Fornyet innhold med refleksjoner fra ledende fagfolk og forskere i bransjen. - Friskt, moderne innhold om kvantitativ forskning, brukeropplevelsesforskning og design av bedriftsidentitet. - Et helt nytt sett med ekspertintervjuer med kjente designere og designledere. - En banebrytende essay av den legendariske industridesigneren Dieter Rams, hvis designfilosofi fortsatt inspirerer mange.