Researching Early Childhood Education for Sustainability
Produktbeskrivelse
Boken "Researching Early Childhood Education for Sustainability" utforsker det raskt voksende forskningsfeltet innen tidlig barndomsutdanning for bærekraft (ECEfS). Den samler innsikter fra et mangfold av forskere som aktivt fremmer og forklarer nyeste forskning innen ECEfS, i konteksten av lokale, nasjonale og globale retningslinjer fra FN. Med den økende alvorligheten av klimakriser, ressursknapphet og tap av biologisk mangfold, presenterer denne boken et omfattende perspektiv på bærekraftens rolle i tidlig barndomsutdanning – et tema som er mer aktuelt enn noensinne. Forfatterne, Elliott, Ärlemalm-Hagsér og Davis, har samlet en rekke studier som gir nye perspektiver og tilnærminger til ECEfS, og utfordrer dominerende narrativer knyttet til tidlig barndomsutdanning og bærekraft. Blant de utforskede emnene finner vi hvordan mangfoldige verdensbilder og kulturer påvirker våre oppfatninger omkring dette viktige temaet.