Retail Marketing Management av Helen Goworek, Peter McGoldrick
Produktbeskrivelse
Boken 'Retail Marketing Management' gir en grundig innføring i de essensielle teoriene som er nødvendige for å forstå det komplekse detaljhandelsmiljøet. Den dekker alt fra kundeinnsikt og produktkjøp til butikkdesign og kommunikasjonsstrategier. Med en lettfattelig skrivestil, supplert med diagrammer og casestudier, gir teksten en dypere forståelse og læring. Boken henvender seg til alle som ønsker å øke sin kunnskap om detaljhandelen. Den presenterer en moderne tilnærming som forener detaljhandelsmarkedsføringsteori med gjeldende praksis og internasjonale eksempler. Den innledende delen tar for seg detaljhandelens natur, etterfulgt av en introduksjon til detaljhandelsmarkedsføring, forbrukeratferd, markedsmiksen i detaljhandelen, samt sentrale temaer som lokasjonsstrategier, merkevarebygging og etikk. Forfatterne og bidragsyterne benytter en integrert tilnærming for å forklare disse emnene.