Boken "The Innovation Ecosystem" tar leseren med på en reise inn i kjernen av de mest innovative organisasjonene i verden. Gjennom grundig analyse av selskaper som Google og IKEA, identifiserer den fire nøkkelkomponenter som disse organisasjonene har til felles. Dette gir en praktisk, steg-for-steg guide for hvordan du kan implementere liknende innovasjonsstrategier i din egen virksomhet. Du vil lære å utvikle en klar innovasjonsstrategi som samsvarer med forretningsmålene dine, samt hvordan du kan inspirere lederteamet ditt til å fremme, støtte og belønne innovative tiltak. Forfatteren viser også hvordan man kan måle innovasjon og etablere strukturer og prosesser som beskytter den fra å bli utvannet av det daglige arbeidet. I tillegg får du innsikt i hvordan du kan forvandle ansatte til innovatører ved å gi dem de nødvendige verktøyene, kunnskapen og rommet de trenger for å utfolde sin kreativitet. Boken er en uunnværlig ressurs for bedriftsledere som ønsker å avdekke det kreative potensialet hos sine ansatte og oppnå bærekraftig innovasjon i virksomheten.