«Retorikk i vår tid» er en grundig innføring i moderne retorisk teori, presentert av Jens E. Kjeldsen. Med eksempler fra både norsk offentlighet og populærkultur, utforsker Kjeldsen essensielle retoriske perspektiver på kommunikasjon og språklige virkemidler. Boken bygger videre på den klassiske retoriske tradisjonen, men legger hovedvekt på retorikken slik den fremstår i dagens samfunn og medielandskap. For første gang på norsk blir temaer som visuell retorikk, teorien om den retoriske situasjonen, og forskningen på troverdighet og ethos, grundig belyst. Dessuten får leseren en oppdatert fremstilling av retorikkens prinsipper om argumentasjon. Med sin omfattende behandling av sentrale retoriske emner er denne boken en uvurderlig ressurs for studenter innen retorikk, medie- og kommunikasjonsfag, litteraturvitenskap og språkfag. Den er også nyttig for profesjonelle innen ledelse, markedsføring og reklame som ønsker å styrke sine kommunikasjonsevner.