Battlecry: Winning the battle for the mind with a slogan that kills.
Produktbeskrivelse
Hvorfor er de fleste slagord og tagline ineffektive? Fordi de kun er ord, og en hjerne kan ikke forstå ord. Et sinn kan derimot kun forstå lyder. Hvorfor husker så mange amerikanere slagordet fra den franske revolusjonen ('Liberté, égalité, fraternité'), mens de har vansker med å huske slagordet fra den amerikanske revolusjonen? Fordi lydene i 'Liberté, égalité, fraternité' rimer, noe som er en av de kraftfulle teknikkene for å skape et minneverdig slagord. I boken 'Battlecry' presenteres hele fem teknikker for å lage effektive slagord: (1) Rim: 'Roto-Rooter, det er navnet. Og bort går problemene ned i avløpet.' (2) Alliterasjon: 'M&Ms smelter i munnen, ikke i hendene.' (3) Gjentakelse: 'De få. De stolte. Marine Corps.' (4) Omvendelser: 'To store smaker som smaker fantastisk sammen. Reese's peanøttsmørkopper.' (5) Dobbel betydning: 'En diamant er for alltid.' Du skulle tro at selskaper og deres reklamebyråer ville være klare over disse teknikkene. Likevel er det få slagord som faktisk benytter noen av dem.