I "Right Where We Belong" utfordrer Sarah Dryden-Peterson oss til å lære av flyktningelærere og elever for å skape bedre utdanningsmuligheter for barn på flukt – og for alle barn generelt. Nesten halve verdens 26 millioner flyktninger er barn, og mange av dem opplever brudd i sin formelle utdanning, noe som fører til ekskludering og usikkerhet om fremtiden. Selv når barn får muligheten til å gå på skole, møter de enorme utfordringer, fra å tilpasse seg ukjente samfunn til å navigere i fremmedartede utdanningssystemer. I denne innsiktsfulle boken avdekker Dryden-Peterson hvordan flyktningelærere og elever selv tar initiativ der myndigheter og internasjonale organisasjoner ofte feiler. Gjennom erfaringsbaserte eksempler fra friluftsklasserom i Uganda til gymgangene i videregående skoler i Maine, presenteres nye perspektiver på utdanning for flyktninger. Leserne blir kjent med inspirerende personer som Jacques, en lærer som i strid med lokale lover opprettet en skole for sine medfødte kongolesiske flyktninger, og Hassan, en.