Hvordan kan man overbevise ansatte ved svineslakterier til å vaske hendene? Hvilken innvirkning har det å male vegger i kantinen lyserosa på sikkerheten til byggearbeidere? Og hvordan kan babyansikter spraymalt på butikkvinduer redusere antisocial atferd? 'Ripple' utforsker hvordan små endringer i atferd kan få stor betydning i den virkelige verden. Ved å bruke atferdsvitenskap i yrkeslivet kan man oppnå positive ringvirkninger i miljøet rundt seg. Selv om nudging er blitt vanlig innen politikk, har de fleste av våre daglige interaksjoner med selskaper, produkter og tjenester fortsatt ikke blitt påvirket av atferdsvitenskap. Å implementere slike endringer kan ofte være en utfordrende prosess, men med denne boken i hånden får du det praktiske verktøysettet du trenger for å komme i gang. Gjennom inspirerende fortellinger og konkrete tips tar 'Ripple' deg med på en reise verden rundt, og gir deg motivasjon til å anvende atferdsvitenskap for å forbedre omgivelsene dine.