Chinese Language Teachers’ Beliefs and Experiences in Denmark
Produktbeskrivelse
Boken gir en grundig oversikt over de nyeste fremskrittene innen fremmedspråksutdanning, med et spesielt fokus på kinesisk språkutdanning og utvikling av CFL-lærere (Kinesisk som fremmedspråk) i internasjonale kontekster. Den presenterer resultater fra tre kvalitative studier som undersøker erfaringer og tro blant lærere av kinesisk språk i Danmark. I lys av Kinas raske vekst og den økende internasjonale interessen for kinesisk, stilles det stadig flere spørsmål rundt kvaliteten på utdanningen i kinesisk språk og lærerutviklingen, både i Skandinavia og internasjonalt. Boken belyser hvilke tro CFL-lærere har på undervisning, samt deres erfaringer i et interkulturelt miljø, som igjen fører til nye spørsmål og temaer. Den tar opp lærerens tro om kinesisk undervisning, faktorer som former disse troene, undervisning av kinesisk både av innfødte og ikke-innfødte lærere, samt undervisning av kinesisk språk og kultur, interkulturelle møter og de utfordringene som følger med. Dette verket bidrar til en dypere forståelse av makrofaktorer som påvirker språkundervisning i dagens samfunn.