På slutten av 1960-tallet opplevde fransk mote en av sine mest dynamiske perioder. Samarbeidet mellom Guy Bourdin og Charles Jourdan fanget essensen av denne tiden på en unik måte, ulikt noe annet kreativt partnerskap i epoken. Jourdan, som en polymat, utøvde både rollen som couturier og skodesigner, og trakk inn Bourdin, en ekte surrealist blant motephotografene på denne tiden. Sammen inngikk de i en kreativ dialog frem til Jourdans bortgang i 1976. I denne samlingen hylles over 150 bilder, mange av dem aldri før publisert, som er fylt med modernitet og fetishisme som gjorde Jourdans design så ettertraktet, og Bourdins mise-en-scène så provoserende. For å trekke oppmerksomhet til en kvinnes føtter og den lette svingen av leggene, blir de iførte føttene og underbenet til en voksdukke avkappet og plassert i varierte kontekster. Disse elementene fungerer som sentrale figurer i komposisjoner som er både erotiske, humoristiske og ofte forstyrrende. Med provoserende, fabulistiske, dramatiske kvaliteter og en intense fargemetning, er deres samarbeid en helhetlig kunstnerisk prestasjon.