Robust Comprehension Instruction with Questioning the Author av Isabel L. Beck, Margaret G. McKeown, Cheryl A. Sandora
Produktbeskrivelse
Denne praktiske ressursen for K-12 lærere forklarer 'hva', 'hvorfor' og 'hvordan' med hensyn til å bruke 'Questioning the Author' (QtA), en kraftfull metode for å forbedre leseforståelse og engasjement blant elever. Boken er grundig, men samtidig konsis, og viser hvordan man kan planlegge undervisning som involverer både fortellende og ekspositorisk tekst. Forfatterne gir nyttige verktøy for å formulere åpne spørsmål og lede klassebesøk rundt disse. Videre diskuterer de hvordan QtA har utviklet seg gjennom mange års klasseromspraksis, og de inkluderer innovative ideer for å integrere ordforrådsundervisning og skriveoppgaver i QtA-leksjoner. Boken presenterer også trinn for gradvis overføring fra lærerledet undervisning til selvstendig lesing. Med utvidede eksempler av lærere som implementerer QtA, samt fire komplette tekster som kan lastes ned og skrives ut for bruk i klasserommet, er dette en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forbedre leseopplevelsen for sine elever.