The Language of Graphic Design Revised and Updated
Produktbeskrivelse
Boken 'The Language of Graphic Design' tilbyr en dypere forståelse av de fundamentale elementene og prinsippene som utgjør språket innen grafisk design. Den henvender seg både til designstudenter og profesjonelle utøvere, og forklarer hva disse elementene er, hvorfor de er viktige, og hvordan de kan brukes effektivt. For å mestre et nytt språk, er det essensielt å først forstå dets grunnleggende byggesteiner; dette inkluderer definisjoner, funksjoner og bruksområder i den grafiske designen. Boken dekker sentrale emner som symmetri, asymmetri, tone, kontrast, proporsjon og typografi. Strukturert etter de grunnleggende byggesteinene i grafisk design, inneholder dette verket arbeider av noen av de mest anerkjente og suksessrike utøverne i feltet, og viser hvordan de har anvendt disse prinsippene i sine prosjekter. Ved å analysere både student- og profesjonelt arbeid, fungerer denne omfattende håndboken som et betydningsfullt, minneverdig og inspirerende verktøy for nybegynnere.